Skip to main content

Break Time: Take 5!!

Semalam connection internet buat hal. Sebal seh. Aku baru je abis edit satu picture yang aku nak upload. Pagi aku cuba lagi,, afternoon cuba lagi.. aik..? Tak bleh jugak? Aku tak puas ati. Godek² godek² gong geng~ Yok~? Boleh pulak~ Yey~. Aku tak tahu le sama ada line celcom yang bermasalah atau handphone aku yang bermasalah. Anggap je le h/p aku yang timbulkan masalah. Lagipun lepas aku godek satu software kat pc semalam le connection to internet aku mula bermasalah. *H/p aku jadikan modem.

Keadaan sebegitu sebenarnya memberikan aku peluang untuk berehat. Mana kan tidak, dalam masa tida sampai seminggu pc aku dipulihkan aku terus melekat kat depan menda alah ni. Aku tak boleh ar.. ni memang dah hobi aku.. . .. Tapi bila dapat peluang berehat camni baru aku sedar betapa bodohnya pengaturan masaku.
Badan mula merasa kesan akibat terlalu banyak meluang masa bertenggek depan pc.. dan baru aku mula melihat perkara² yang aku dah terlepas nak "hidupi". Living Life. Adeh². Berilah ruang untuk diri bernafas Aaee. Oki~? ^^, Aja² fighting!! p(^_^)q

Kesimpulannya, aku kena bahagikan masa bebaik. Kehidupan maya itu penting. Kehidupan dunia sebenar itu pun penting. Namun kehidupan akhirat itulah yang paling penting. Fokus. Jangan lupa tujuan hidup. ^^,

Surah Al-'Asr

Bismillah
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

 Al-’Asr 103: (1-3)

[1]
Demi Masa!
[2]
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian -
[3]
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.


Comments

Popular posts from this blog

Munif Ahmad Penawar Hati Vol. 1

    01. Munif Ahmad - Bacaan Al-Quran [1:29]     02. Munif Ahmad - Zikir & Doa Pagi [7:11]     03. Munif Ahmad - Zikir Lazim 1 [4:27]     04. Munif Ahmad - Selawat [5:12]     05. Munif Ahmad - Zikir Lazim 2 [11:49]     06. Munif Ahmad - Zikir Munajat [9:13]     07. Munif Ahmad - Doa Taubat [5:33]     08. Munif Ahmad - Tahlil [3:59]     09. Munif Ahmad - Bacaan Tarhim [11:10] Muat turun di sini . Hanya sekadar perkongsian. Kalau suka beli le yang original okey~ ^^,

Tips Akses Mediafire: Penyelesaian Mudah!!

Mediafire merupakan web file hosting yang menjadi pilihan utama aku untuk muat turun atau muat naik files . Dengan gabungan IDM , aktiviti 'sedut- menyedut' menjadi begitu mudah biarpun tidak memiliki akaun premium mediafire. Namun akhir- akhir ini, aku menghadapi sedikit masalah untuk mengakses beberapa files yang menggunakan kemudahan mediafire. Semua link menuju terus ke homepage mediafire. Luckily aku terserempak dengan beberapa tips ketika blogwalking tadi untuk menyelesaikan masalah tersebut. Bagaimana? Di sini ada caranya. ^^,

Munif Ahmad Penawar Hati Vol 4

01. Munif Ahmad - Doa Taubat [0:56] 02. Munif Ahmad - Istighfar [3:09] 03. Munif Ahmad - Istighfar 2 [2:56] 04. Munif Ahmad - Zikir Allah Maha Lembut Dan Maha Pencukup [1:39] 05. Munif Ahmad - Narasi-Syarat Istighfar [2:03] 06. Munif Ahmad - Istighfar 3 [2:44] 07. Munif Ahmad - Zikir Telah Kami Bertaubat [1:21] 08. Munif Ahmad - Istighfar 4 [3:34] 09. Munif Ahmad - Hadis Nabi-Adab Bertaubat [0:41] 10. Munif Ahmad - Istighfar 5 [1:52] 11. Munif Ahmad - Istighfar 6 [2:26] 12. Munif Ahmad - Hadis Nabi-Doa Tasbih Kaffarah [0:52] 13. Munif Ahmad - Zikir Allah Maha Pengampun [2:20] 14. Munif Ahmad - Taubat Nabi Yunus [0:53] 15. Munif Ahmad - Zikir Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang [2:07] 16. Munif Ahmad - Hadis Nabi-Banyakkaan Istighfar [0:53] 17. Munif Ahmad - Zikir Keimanan [0:43] 18. Munif Ahmad - Zikiir Ampunkan Kami [3:58] 19. Munif Ahmad - Zikir Nama-Nama Allah [1:11] 20. Munif Ahmad - Doa Mohon Syurga Dan Jauhi Neraka [0:59] 21. Munif Ahmad - Penghulu Istig