Thursday, June 23, 2011

(*o*) Tido o Tido

| |
0 jejak
Alhamdulillah. Smlm dpt tdo dgn agak nyenyak. 2 3 hr lps ikut adik g wat aktiviti ruqyah aku susah nak tido. Mcm² cara aku wat. Mkn panadol *kbetulan period pain. Mkn byk² *jgn amalkan. Tepek kaki ngan koyok jun gong *sib bek da lg stok. Elak tdo ptg. Tgk tv. Alun musik. Laz² aku bukak cd bacaan ruqyah tuh n bc ayatul kursi *dah lm tinggalkn amalan tu..  hu. Dan smlm, alhamdulillah, segala puji hny bg ALLAH, bez nye leh rehatkn bdn ngn tdo.
Read More

Friday, June 17, 2011

Benci?

| |
0 jejak
Mnyentuh mngenai kbencian. Aku sdg berusaha utk mmaafkn seorg insan yg mbuatkn ht aku ptama kali dcemari rs bnci hingga ke hr ini. Msh tdk dpt mmaafkn insan itu. Talam bmuka². Sgt kasihan sahabat² yg mngasihi beliau xpa mnyedari betapa busuknya juihan mulutnya. Talam plastik. Wa~!! Mmikirkn dia ht mjadi batu. Mmaafkn dan lupakan semuanya. Itu yg ingin aku lakukan ttpi hingga ke saat ini ianya masih mustahil. Penat mmujuk ht ke arah ikhlas namun stiap kali walau tlh dlafazkn ht ttp benci. Enggan bhasil. Aku perlu memaafkn. .. dan untuk itu rasanya perlu utk aku memohon kemaafn.. mnundukkan keegoan. Mpunyai perasaan benci sbegini adalah memenatkn. Tlalu jauh dari TUHAN mbuat aku mnuju tenat.
Read More

Sunday, June 12, 2011

Maludam

| |
0 jejak
Kebelakangan ni selalu balik ke kampung mak. Walaupun bukan kerana alasan 'koyok' aku memang akan selalu menjengah bila ada kemampuan dan kelapangan. Di sana aku temui sebuah rasa yang agak menyenangkan. 
Melihat wajah MakNek dan PakNek satu kegembiraan bagi aku. Kerinduan terhadap arwah PakNek sentiasa menyentap perasaan namun sebagai hamba ALLAH, redha ke atas qada dan qadar NYA adalah kewajipan, dan itulah yang terbaik bagi aku. Terbaik bagi setiap hambaNYA. 
Semua adik beradik sebelah mak akan berkumpul lagi. Keluarga ini akan berkumpul buat ke sekian kali. Semoga isu 'tanah panas' itu akan dapat segera selesai dengan cara yang baik. Mudah²n dipermudahkan ALLAH segala urusan. Amin.
Rindunya.. Semoga roh arwah PakNek dicucuri rahmat dan kasih sayang ALLAH yang tiada batasnya. Amin.
Read More

Friday, June 10, 2011

::Original Jun Gong Detox Foot Patch::

| |
0 jejak
Normal patch:
Detox
Silver patch:
Detox & extra absorption
Green patch:
Detox & massage
Gold patch:
Detox & slimming
Ginseng patch:
Detox & extra slimming

::Pakej- pakej yang ditawarkan:: 

White
100 keping => RM 65
200 keping => RM 110
300 keping => RM 160
400 keping => RM 210
500 keping => RM 245

Gold/ Ginseng/ Green/ Silver
100 keping => RM 70
200 keping => RM 120
300 keping => RM 175
400 keping => RM 240
500 keping => RM 265

!!~>FREE POSTAGE untuk Semenanjung Malaysia<~!! 



Cara memakai:
1) Buka pelekat.
2) Lekatkan bahagian yang bertulis di pelekat.
3) Pastikan bahagian yang berherba mengadap telapak kaki anda.
4) Minimum: 4 jam, Maksimum: 8 jam

WARNINGS:

* For EXTERNAL USE ONLY
*Do not apply on irritated skin, open cuts/wounds or directly on the eyes
* Keep away used and unused patches from children
* Pregnant women is prohibited from using this patch

CAUTIONS:
* Breastfeeding mother should be cautious to use the detox foot patch .
* Allergic people, heart attack people and hyper blood pressure people should be cautious to use these patches.

STORAGE:
STORE IN COOL AND DRY PLACE.


PLEASE USE THE PATCHES IMMEDIATELY ONCE THE PACKET IS OPENED

=>Klik lagi untuk lebih info mengenai Original Jun Gong Detox Foot Patch<= 


Read More

Tentang Jun Gong Detox Foot Patch

| |
0 jejak
Pengenalan Jun Gong Detox Foot Patch :
Mengikut akupuntur cina sejak ribuan tahun yang lalu, kaki boleh mencerminkan tahap kesihatan seseorang. Tapak kaki boleh mencerminkan organ seseorang manusia.
Mengikut tabib cina sejak ribuan tahun lalu, pengaliran darah boleh dari kepala kita sampai kepada tapak kaki, dan di sinilah toksin akan dikekalkan dari keseluruhan badan disebabkan tekanan darah yang berbeza pada setiap orang. Jika badan seseorang yang kuat, cergas dan sihat, toksin-toksin ini dapat dikeluarkan melalui urin, peluh dan pembuangan air besar. Jika seseorang yang tidak begitu cergas, toksin- toksin ini tidak dapat dikeluarkan dan toksin- toksin ini akan kekal di dalam badan kita dan organ-organ kita akan meyerap toksin ini.
Pada peringkat awal, kita tidak akan merasai tanda toksin ini, tetapi lama- kelamaan, semakin banyak toksin dikekalkan dan organ kita semakin haus dan letih, kita akan dapat merasai keletihan, lenguh dan sebagainya. Ini menandakan organ-organ semakin letih untuk menentang toksin ini dan memberi amaran kepada kita, jika kita tidak mengambil tindakan dan menolong organ- organ kita menentang toksin ini untuk dikeluarkan dari badan kita, kita akan menghidap penyakit seperti tekanan darah tinggi, masalah gastrik, masalah jantung dan sebagainya.  

 
Bahan- bahan Jun Gong Detox Foot Patch:
++ Bamboo Vinegar
++ Wood Vinegar
++ Chitosan
++ Dokudami
++ Loquat Leaf
++ Vitamin C
++ Vegetable fiber
++ Tourmaline
++ Cornstarch



Apakah kebaikan Detox Foot Patch ?
 
InsyaALLAH:
  • Mengurangkan alahan
  • Menstabilkan tekanan darah tinggi dan darah rendah
  • Melegakan sakit-sakit sendi
  • Meningkatkan sistem imunisasi manusia
  • Melancarkan pengaliran darah
  • Mencegah kaki yang berbau
  • Meningkatkan metabolisme
  • Mengurangkan Keletihan
  • Menurunkan berat badan
  • Meningkatkan mutu tidur
  • Membaiki fenomena distensi abdomen

Golongan mana yang paling sesuai mengunakan Foot Patch ?
  • Golongan yang selalu berdepan dengan komputer, inilah gologan yang berbahaya sebab sinaran radioaktif dari screen komputer adalah bahaya
  • Golongan yang selalu duduk di pejabat, golongan yang selalu mengalami tekanan kerja dan tekanan dari sekolah
  • Golongan yang selalu berjalan ataupun berdiri pada masa yang panjang

Cubalah untuk sehari, anda akan mendapati toksin dari tubuh anda keluar pada keesokan hari! Gunakan patch pada kedua belah kaki setiap hari. Hasilnya akan didapati dalam tiga tahap yang berbeza.

Tahap Pertama:
Meningkatkan kualiti tidur, menyembuhkan sembelit dan membuang angin dalam badan. Anda akan merasai tubuh anda lebih ringan. (Sekitar 24 hari)

Tahap Kedua:
Meningkatkan ketahanan badan melawan penyakit, meningkatkan metabolisme, memperbaiki sistem pencernaan, menghilangkan nafas/kaki berbau dan, mengurangkan tekanan darah dan kadar lemak, ginjal/hormon dalam tubuh berfungsi dengan betul/baik. (1-3 bulan)

Tahap Ketiga:
Tahap terakhir, anda akan mendapati patch anda berwarna terang, ini bermakna bahawa racun dalam tubuh anda berkurangan!
Anda boleh melihat perubahan pada wajah anda. Tahniah! (3-6 bulan)
Read More

Wednesday, June 1, 2011

Beda

| |
0 jejak
 
Semalam. Kemas rmh. Kemas2 hingga kemas w/pun xcukup kemas tp puas ht jgk. Dh dpt bilik sdiri lagi.
Satu longgokan surat menarik phatian. Saki baki kata2 insan yg bgitu indah mhiasi khidupan aku suatu ketika dulu. Sgt rindukn Azil. Sy tidur dlm krinduan yg sgt hebat... dan kekesaln spjg hyt.



Rs rindu yg amat mdalam thadap Azil dinoktah dgn berita pmergian seorang sahabat. Sungguh.. ajal maut itu di tgn TUHAN. Smoga roh beliau dilimpahi kasih syg dan redha ALLAH. 
Kosong. Hati kembali kosong. TUHANku. Di mana keikhlasanku?
Read More