Wednesday, December 1, 2010

??

| |
0 jejak
Wat's up with u my great buddi..?
Read More

Perancangan ALLAH

| |
0 jejak
Just when things look like they are falling apart... they actually may be falling together. During stormy times we sometimes feel like we are losing everything... maybe this stormy time is really waking us up... to something better.
Read More

Sunday, November 28, 2010

it might b better if u let me walk bside

| |
0 jejak
0111
Smakin dekat ke arah mati.

Sekitar jam satu mataku pasti akan tbukak w/pun skejap. Ia dgelar sumpahan pukul 1~ ^ ^

1200
Memerapkn diri di dlm bilik. Kalu da telur mesti dh menetas brgkali. Hehe.

Telinga xtahan. Bebel bebel bebel bebel bebel bebel bebel.
Kalu aku xda mungkin tahap bebelan akan bkurang ckit. Sian ngan kazen mazen yg kiut itu maka aku akan kluar untuk mdapatkn 'kesegaran' telinga untuk kamu dan untuk diri aku.
U c. Br masuk lm bilik.. tahap bebel dah hampir mnuju ke angka 0.

Ya ALLAH. Ikhlaskanlah hatiku.

Dpt lg 1 ntvw.
Kalu diikutkn.. aku sgt mls mhadap wjh² yg penuh lagak itu.. dan wjh² seumpama itulah yg saban hr aku tpaksa hadapi. 'Nasib bek' wjh aku ni > blagak w/pun x maksudkn bgitu.. bg yg xkenal aku.. sering slh erti. aku xkesah.. anggap je lah ht diorang adalah jauh lebih cantik daripada hati aku. Hati aku cantik. (^ ^)

..tibalah ms untuk aku berubah..
TUHANku.. Hanya Engkau yg mngerti mengapa kelancangan lidahku kuhentikan. Hanya Engkau yang tahu knp slama ini aku slalu bdiam diri. Biar sering dislh erti aku hny perlu Kamu tahu dan sesungguhnya Engkau TUHAN Yg Maha Mngetahui. Tidak satupun yg tsembunyi dan tlepas dari pengetahuanMu.
Dengan namaMu Ya ALLAH..
Aku blindung slamanya denganMu.
Read More

Saturday, November 27, 2010

| |
0 jejak
Kadang² kita tpksa akur dgn pmainan hidup.
Kdegilan tidak akan mbawa aku ke mana².

Read More

Friday, November 26, 2010

Susu Kambing

| |
0 jejak
Kisah aku dan susu kambing.
Otw g bndr carik kedai farmasi mau beli itu ubat tdo.. tpikir kalu aku boleh guna cara slain ubat tdo untuk mengatasi masalah xleh tdo aku tu.. Yerp~ susu kambing. Dlm kepala dah set.. sama ada jumpa pil tido @ susu kambing.. beli yg 1st jumpa. Lek lu~. Kbetulan lam radio IKIM citer sal susu kambing. Hm..

Sup sap sup sap xjumpe lak farmasi. Pergh~!! Tba2 tjumpa satu signboard kedai.. herb life kalu xsilap. Singgah je le.. Aik~.. *dah masok kedai. Bukan kedai farmasi lor. Spot kat kotak susu kambing. Hmm.. must buy item. Lepas kuar dari kedai tu.. baru bderet jumpa kedai farmasi. Heh.

Senanya lama dah nak beli susu kambing ni.. p asek xtbeli. Bajet asek blari. Alhmdulillah. Mlm itu sy dapat tdo ngan lena nye~. Sy suka susu kambing. Mmmmbek~!!
Read More

Saturday, November 20, 2010

Tuhanku..

| |
0 jejak
Lesen Kenderaan Motor

Terpana mataku melihat updated road tax keta aku kt atas meja. .. Huh.
Tuhanku.. Tuhanku.. Tuhanku.. Jgn biarkan aku mmerangkap diriku dgn budi insan lain. (T_T)
Kelu lidahku. Terikat tanganku. Terasa berat kakiku. Tpnjara hatiku.

Ikhlaskanlh hatiku Ya ALLAH.
Read More

Thursday, November 18, 2010

November Kelabu

| |
0 jejak
November kali ini sungguh kelabu.. Keluarkan aku dari kgalauan ini ya RABB.
Read More

::..::..::

| |
0 jejak
0041
Beratnya. Kalau dia ada d sisi.. pasti dia akan mengatakan ssuatu yg mbuat aku kmbali teguh bdiri. Kalau dia masih ada di sisi.. pasti dia akan mnyenangkn daku dgn celotehnya tsdiri. Kalau dia masih ada lagi di sisi.. hanya dgn bdiam diri sudah mampu mbuat aku tsenyum kmbali. Hakikatnya.. (T_T)
Adakah aku mrindui dia? Tidak. Rindu rasanya bukan begini. 
Adakah aku meratapi khilangannya? Jika ya, maka aku plu bhenti mlakukannya. 

Hidupkan hidupmu Aaee

0801
I asked ALLAH for her to remember me. ALLAH answered. Sungguh kuasaMu mlingkupi sgalanya.
She text me earli in e morning. an invitation to her sist's weeding dis weekend.
ALLAH Maha Besar. ALLAHu akbar. 
SMS tu macam nak kena save. Letak lm muzium sbb tlalu rare. Haha. (-_-) Semuanya.. keterujaan aku slama ini.. tidak bmakna apa2. Mainan syaitan. Mainan syaitan untuk mlalaikan aku. Msj deleted.

Nk g opis. Check status pos laju para koyok. Check rega tiket. Buk tiket. Kemas barang. Bla bla bla. Blah. Lapar. Hehe. I still cant focus on things i m doing. Merisaukan. "/ senyum senyum senyum =)
Read More

Friday, October 22, 2010

::PakNek::

| |
0 jejak
Sangat berat untuk menerimanya namun inilah aturan dunia Aaee. Bertahan dan redhalah dengan takdir ALLAH.
Read More

Tuesday, October 19, 2010

::PakNek::

| |
0 jejak
..Sy rindu..
ALLAH. Ya ALLAH. Luasnya rahmat kasih sygMu. Indahnya keampunanMu. Lembutnya sentuhanMu.
Tempatkanlah roh insan kesayanganku ini, Hanifah b Man, ke dlm golongan roh hamba2Mu yg Engkau redhai. Luaskan rahmat keampunanMu kepadanya Ya ALLAH Ya RAHMAN Ya RAHIM.

..
Read More

Thursday, October 14, 2010

PakNek

| |
0 jejak
Masih belum da kemajuan ke arah positif. =(
Read More

Tuesday, October 12, 2010

PakNek. Lekas Sembuh.

| |
0 jejak
Harap PakNek lekas sembuh. Masih ingin slalu dia ada.
Read More

Saturday, October 9, 2010

Aku Tanpa Kamu

| |
0 jejak
11:58 AM 09/10/2010
Masih gagal mcari aku.
Mrindui saat2 d mana hatiku bgitu yakin & tegar demi cintaku kepada ALLAH.
Saat2 d mana aku tidak pernah mbiarkn diri tenggelam dlm ksedihn atas apa jua ketentuan DIA.
Saat2 d mana ksedihn itu adalah kbahagian dlm mdekati DIA.
Saat2 d mn aku mcintai kerana cintaku kepada DIA.
D mana aku?
I really miss u aku. Pls cm bck. I need u.

I remember e feeling to luv somebody n simply b hepi when he/she is hepi.
Y m i so stupid 2 jump in..? T_T kenapa mngejar cinta insan? ..hingga mngabai cinta TUHAN.. Ampunkan daku. Ampuni daku ya ALLAH. Ampunilah daku. Aku sedang berusaha untuk kembali menjadi aku. Bantulah daku. Bantu daku kembali kepada fitrahku. .. TUHANku.. Penciptaku.. Cinta agungku.. Pujaanku.. Pandanglah kepadaku dan kasihanilah daku.. tiada daya dan kekuatan ku mlainkn dgn kekuasaanMu. Tanpa cintaku tetaplah Kau di sana. Aku tanpa Kamu.. adalah kosong.
Aku Tanpa CintaMu
Mirwana ft Jay Jay

Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku

Mengapa cintaMu tak pernah hadir
Subur dalam jiwaku
Agarku tetap bahagia
Tanpa cintaku tetaplah Kau di sana
Aku tanpa cintaMu
Bagai layang-layang terputus talinya

Masihkah ada sekelumit belas
Mengemis kasihMu Tuhan
Untukku berpaut dan bersandar
Aku di sini kan tetap terus mencuba
Untuk beroleh cintaMu
Walau ranjaunya menusuk pedih

Ya ALLAH. Bagaimana mungkin aku hidup tanpa Kamu..
Read More

Sunday, September 26, 2010

~Walking alone~

| |
0 jejak
Like Dying In The Sun
by The Cranberries

Do you remember
The things we used to say?
I feel so nervous
When I think of yesterday

How could I let things
Get to me so bad?
How did I let things get to me?

Like dying in the sun
Like dying in the sun
Like dying in the sun
Like dying x2

Will you hold on to me
I am feeling frail
Will you hold on to me
We will never fail

I wanted to be so perfect you see
I wanted to be so perfect


Bmula mjejak kaki di tanah kelahiranku.. dan berakhir lah segala kerumitan itu esok. Sungguh perancangan ALLAH itu adalah yang tbaik punye~. Ia sesuatu yg tidak djangka. Sgala persoalan dan keinginan ms lampau ditunai dlm masa yg singkat dan pada ms yg sama kesemuanye. Yosh~!! Pening kepala. Terasa berat untuk menerima. But in the end tiada yg kuinginkan melain ALLAH. Dan semua ni mcetus semangat aku untuk mpjuangkn kmbali impian2 yg slama ini dkubur klalaian.

I guess i will end my nite tonite alone. (^_^) I'll walk ths path alone.. without u azil. without u Micheal. n without u my dear Shy.. for time being la.. c u all later la then. =p

I can feel e pain i endure n e heat of tmorow .
Surprisingly.. aku xsabar nak tunggu hari esok datang. Yosh~!!
Knp xmulakan dari sekarang?
..sbb aku nak rasa ksakitan ni untuk skian kalinya dan meninggalkannya sekaligus. Dan mudahan aku mampu tersenyum bila kesakitan ni cuba mnyakiti aku lagi~.. n e truth is aku dah mampu senyum dan menyindir ia~!!

For past is past. (^_^)
i m letting u go now Azil.

Bismillahirrahmanirrahim.
Read More

Thursday, September 23, 2010

Kuch Kuch Hota Hai

| |
0 jejak
I'm sori Abang. My body is there.. but my soul isnt.. anymore. I'll b thre 4 u but pls dun ask 4 more. I guess i need to sketch ths relationship from the very beginning.. again.

Ths emptiness.. i couldnt figure it out till now.

Sejak mjejak kaki di bumi Saratok segala kenangan yg lampau melampau lampau mnerpa ke dalam benak ingatan. Satu persatu dkeluarkan..
Di sini. Hari ini. Memulakan kembali rutin seperti sebelumnya. Mudahan segalanya baik2 je.

Azil. Tiada kata2 yg boleh mgambarkn krinduan utk mjadi insan yg slamanya boleh mngekal dalam hati kamu. Biar masa mjadi pmudar. 

Melihat wajah Micheal di saat kaki mlangkah pgi mjauh dari sisinya.. 
Mnyelami kecamukan hatinya  ketika ini masih satu kegagalan bagi aku.

Shy. ::Shy:: My swit n simple.. buddy.. :-) Thx ALLAH. Tht straight to e point gal. Heh. 
Read More

Wednesday, August 18, 2010

| |
0 jejak
Ketenangan yang diperoleh dalam bulan yang penuh berkat ini Ramadhan begitu menyenangkan dan.. mkhayalkan.

Kehidupan yang agak mendatar.  I'm not planning on anything within ths period. Cuma berusaha sedikit2 untuk membina blog ni mjadi blog yang lebih baik. Teruja dengan pencapaian para sahabat dalam membina blog dan menjana pendapatan sambilan dengan blog masing2. Cuba mceduk dan terus menceduk dan mjana idea untuk maklumat yang perlu diberikan di sini. Terlalu lama dalam keadaan jumut sangat mjengkelkan. Di mana aku?

Read More

Saturday, June 12, 2010

"Sekali kurebah, sejuta kali kubangkit"

| |
0 jejak
9:51 AM 6/12/2010


Dalam keterlanjuran berkata2 dan bermain dengan jiwa yang lara, aku kehilangan dia buat sekian kalinya. Kehilangan kali ini biarlah dibiarkan terbiar. Kerna maluku kepada Kamu TUHANku. Kerna maluku pada diriku. Kerna maluku kepada dia.
Ampuni daku TUHAN dalam melayani kebodohan perasaan dan menuruti nafsu yang ketahuan penghujungnya tiada redha dan rahmatMu aku lupa bahwa ibadahku hidupku matiku hanyalah untukMu.
Terima kasih TUHAN kerana masih fitrahku ingin sentiasa berada dalam naungan dan kasih sayangMu. Tiada bahgia tanpaMu. Bahkan tiada hidup tanpaMu.
Biar daku berperang sampai matiku takkan kutunduk lagi. Biar seribu kali aku jatuh, aku tetapkan bangkit kembali.


"Sekali kurebah,
sejuta kali kubangkit"

Read More